Skip to content

ยินดีต้อนรับ

เวลาทำการ 08:30 - 16:30 น. ในวันและเวลาราชการ วันเสาร์-อาทิตย์ เวลา 08:30 - 16:30 น. ตามปฏิทินการศึกษา

สำนักงานคณบดีคณะวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยี ตั้งอยู่ที่ อาคารเรียนรวมและปฏิบัติการเทคโนโลยีสารสนเทศ คณะวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยี มหาวิทยาลัยราชภัฏสุราษฎร์ธานี 272 หมู่ 9 ตำบลขุนทะเล อำเภอเมือง จังหวัดสุราษฎร์ธานี 84100

ติดต่อเรา

อีเมล : sci@sru.ac.th
โทรศัพท์ : 077-913-366
ที่ตั้ง : อาคารเรียนรวมและปฏิบัติการเทคโนโลยีสารสนเทศ คณะวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยี มหาวิทยาลัยราชภัฏสุราษฎร์ธานี 272 หมู่ 9 ตำบลขุนทะเล อำเภอเมือง จังหวัดสุราษฎร์ธานี 84100
Abstract

The purposes of this study were 1) to develop and to find out the efficiency of positive reinforcement computer – assisted instructional program: animation development. 2) to compare the learners achievements before and after using the positive reinforcement computer – assisted instructional program: animation
evelopment. The samples of this study were 56 students selected from the information and technology program ‘ร Faculty of Science and Technology.
The K-means Clustering technique was used to analyze the scores of the exercise. After that the students were adapted two groups. There were 50 students in group 1, and 6 students in group 2. The Minimum Mean Square Error was 0.083, and maximum was 0.255. The research showed that 6 students had no aptitude in the instruction model which focused on drill and practices.
The experimental result could be concluded that the effectiveness proposed the positive reinforcement computer-assisted instructional program: animation development was at 88.19/83.39 which was higher than the predefined criteria as 80.00/80.00. The learners achievements after learning with the positive reinforcement computer – assisted instructional program: animation development was higher than before learning at the significant level .05.

The-Development-and-Efficiency-Validation-of-Positive-Reinforcement-Computer-Assisted-Instructional-Program-Animation-Development

Back To Top